
Son yıllarda hızlı bir dönüşüm geçiren Türkiye’de yerleşik kimliklerin, toplumsal grupların konumlarının ve gruplararası hiyerarşik ilişkilerin sorgulandığı görülüyor. Bu çerçevede, farklı alanlarda ayrımcılık konusunu ele almanın önemi gittikçe daha sık dile getiriliyor ve bu bağlamda disiplinlerarası yaklaşımın önemine vurgu yapılıyor.
Buradan hareketle 29 Eylül 2012 tarihinde düzenlediğimiz sempozyumda şu konuları tartıştık:
Hukuk, sosyoloji, eğitim bilimleri ve psikoloji alanlarında ayrımcılık konusundaki çalışmalar ne durumdadır?
Ayrımcılıkla mücadele konusunda bilimsel çalışmalar bize ne söylüyor?
Sahadaki deneyimden neler çıkarsayabiliriz?
Eğitim ortamlarında ayrımcılık meselesini nasıl ele alabiliriz?
Öğretmen ve öğrencilerin önyargılarını azaltma konusunda neler yapılabilir?
Eğitim sürecinin aktörleri ayrımcılıkla mücadelede donanımlı hale nasıl getirilebilir?
Erişilebilir program için tıklayın
MÜLTECİLERLE ÇALIŞMAK: ZORLUKLAR, GÜÇLENME ALANLARI, ÖNERİLER

KAPSAYICI EĞİTİM: MÜLTECİLİK ALANINDAKİ SORUNLAR VE FIRSATLAR

TÜRKİYE’DE SIĞINMACI GENÇLER: HUKUKSAL VE EĞİTİMSEL PERSPEKTİFLER

KAPSAYICI EĞİTİM VE ÖĞRETMENLER: DİSİPLİNLERARASI ÖĞRENME İMKANLARI VE ALTERNATİF MATERYALLER

ENGELLİLİĞE DAYALI AYRIMCILIKLA MÜCADELE: SAĞLAMCI İDEOLOJİYİ VE NORMALLİĞİ SORGULAMAK
