25 Mayıs 2013

Dünya üzerindeki farklı deneyimler, kalıcı bir barışın ve toplumsal adaletin geçmişle yüzleşmeksizin tesis edilmesinin zor olduğunu gösteriyor. Bosna, Ruanda, Güney Afrika ya da Kıbrıs gibi toplumlarda yaşanan deneyimler, geçmişle yüzleşmenin tek bir yolu olmadığını ve ‘geçmiş ve hafıza’ konusunun çok boyutlu olarak ele alınması gerektiğini ortaya koyuyor. Bu boyutların en önemlilerinden biri de eğitim.
Bu çerçevede, bu sempozyumda şu soruları tartışmaya açtık:
- Geçmişle yüzleşme konusu farklı disiplinlerin perspektifinden nasıl ele alınabilir?
- Eğitim, halihazırda nasıl bir kolektif hafıza inşa ediyor?
- Eğitim, geçmişle yüzleşme sürecinde nasıl bir alan açabilir?
- Eğitim ve eğitimciler birlikte yaşama idealine ne tür araçlarla katkıda bulunabilir?
- Bu çerçevede ne tür materyaller, ders kitapları ve kılavuzlar geliştirmek gerekir?
Erişilebilir program için tıklayın
30 Kasım 2019
MÜLTECİLERLE ÇALIŞMAK: ZORLUKLAR, GÜÇLENME ALANLARI, ÖNERİLER

28 Eylül 2019
KAPSAYICI EĞİTİM: MÜLTECİLİK ALANINDAKİ SORUNLAR VE FIRSATLAR

23 Kasım 2018
TÜRKİYE’DE SIĞINMACI GENÇLER: HUKUKSAL VE EĞİTİMSEL PERSPEKTİFLER

3 Haziran 2017
KAPSAYICI EĞİTİM VE ÖĞRETMENLER: DİSİPLİNLERARASI ÖĞRENME İMKANLARI VE ALTERNATİF MATERYALLER

3 Ekim 2015
ENGELLİLİĞE DAYALI AYRIMCILIKLA MÜCADELE: SAĞLAMCI İDEOLOJİYİ VE NORMALLİĞİ SORGULAMAK
