
Türkiye toplumu sancılı, ancak demokratikleşme yolunda fırsatlar da içeren bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Bu süreç sadece çatışma değil, siyasal ve sivil aktörlerin girişimlerine bağlı olarak demokratikleşme potansiyeli de taşıyor. Bu çerçevede eğitimin, toplumsal barışın ve demokratikleşmenin sağlanmasına katkı sunan bir anlayışla yeniden kurgulanması gerekiyor. Eğitimin temel aktörlerinden biri olan öğretmenlerin toplumsal sorunlar karşısında donanımlı hale gelmelerine özellikle de eleştirel düşünme yaklaşımını benimsemelerine yönelik çalışmalar önem kazanıyor.
19 Haziran 2013 tarihinde ‘eleştirel düşünme’ konusunda bir panel düzenledik; panelde eleştirel düşünme yaklaşımının yaygınlaşması için öğretmenlerin sorumluluklarını ve yapabileceklerini tartıştık.
Erişilebilir program için tıklayın.
MÜLTECİLERLE ÇALIŞMAK: ZORLUKLAR, GÜÇLENME ALANLARI, ÖNERİLER

KAPSAYICI EĞİTİM: MÜLTECİLİK ALANINDAKİ SORUNLAR VE FIRSATLAR

TÜRKİYE’DE SIĞINMACI GENÇLER: HUKUKSAL VE EĞİTİMSEL PERSPEKTİFLER

KAPSAYICI EĞİTİM VE ÖĞRETMENLER: DİSİPLİNLERARASI ÖĞRENME İMKANLARI VE ALTERNATİF MATERYALLER

ENGELLİLİĞE DAYALI AYRIMCILIKLA MÜCADELE: SAĞLAMCI İDEOLOJİYİ VE NORMALLİĞİ SORGULAMAK
