Türkiye kentleri son yıllarda büyük bir değişim sürecinden geçiyor. “Kentsel dönüşüm” gündelik sohbetlerin ve hayat endişelerinin içerisinde, inşaat makinaları sokakların bir parçası. Oluşan yeni mekansallıklarda, sokağın, komşuluğun, esnafın yeri az, okulun yeri uzak. Peki, çocuklar nerede? Bu mekansallık onların hayatlarını nasıl etkiliyor, nasıl bir kentsel deneyim yaşıyorlar? Bu konuşmada 2018 yılında yayınlanan Mekanda Adalet ve Çocuk başlıklı yayın bünyesinde hazırlanan, İstanbul’da yapılan konut siteleri ile özel okulların yerinin çakıştırılması ile bir harita oluşturulan, ayrıca inşaat sektörünün eğitime yaklaşımını ve konut reklamlarında çocuk temsillerini inceleyen “İstanbul’un Dönüşüm Coğrafyasında Özel Okulların Rolü” başlıklı araştırmadan yola çıkılarak yeni kentsel mekanların çocukların yaşamını nasıl etkilediği ve okulun kentsel yaşam içerisindeki değişen bağlamı tartışmaya açılacaktır.
Lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nde tamamlayan Gizem Kıygı, yüksek lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü’nde sürdürmektedir. Mimarlık yayıncılığı alanında basılı ve dijital mecralarda editör olarak çalıştı. 2017 yılında DVV International hafıza mekanları araştırmacısı olarak Saraybosna Tarih Müzesi’nde savaşın çocukların mekansal algısına etkisi üzerine çalıştı, deneyimleri kitaplaştırıldı. Çalışma alanları mekansal adalet, çocuk ve kent ilişkisi ile kent tarihi üzerine yoğunlaşmakta; 2011 yılından beri farklı kolektif gruplarla birlikte kentsel ve kırsal alanlarda çocukların mekan algısına dair atölyeler düzenlemekte ve mekan deneyiminin eğitim programlarına katılması için çalışmalarda bulunmaktadır. 2018 yılında Mekanda Adalet ve Çocuk başlıklı yayının konuk editörlüğünü üstlenen Kıygı, aynı zamanda Avrupa Çocuk Dostu Şehirler Birliği’ne bağlı Child in the City platformunun yazarlarındandır.