Türkiye’de Suriyeli çocukların eğitime katılma hakları var; buna rağmen Türkiye’de bulunan en az 833 bin çocuğun yalnızca %50’si formel eğitime erişebilmiş durumda. Suriyeli çocukların ebeveynleri bu süreci nasıl deneyimliyorlar? Ne gibi olanaklarla karşılaşıyor; hangi zorluklarla baş etmek durumunda kalıyorlar? Bu zorlukların üstesinden gelmek için ne tür stratejiler geliştiriyorlar? Bu sorulardan hareketle, 2016 yılı içinde İstanbul’da Suriyeli ebeveynlerin çocuklarına yönelik eğitim arayışlarına ilişkin bir saha çalışması yürütüldü. Bu konuşmada, devam etmekte olan bu çalışmanın bulguları paylaşılacak ve katılımcıların katkılarıyla tartışmaya açılacaktır.
Ayşe Beyazova, Marmara Üniversitesi Uluslararası İlişkiler ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları Hukuku’nda yüksek lisans yaptı. 2003-2007 yılları arasında Toplum Gönüllüleri Vakfı’nda ve 2007-2016 yılları arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi’nde çalıştı. Çalışma alanları çocuk hakları, çocuk katılımı ve toplumsal cinsiyet eşitliğidir. 2011 yılından beri Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yetişkin Eğitimi Doktora Programı’nda doktora çalışmalarını sürdürüyor ve 2014 yılından beri de Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocuklar ve yetişkinlerle çalışmalar yapıyor.