SEÇBİR-ÖA Konuşmaları 61: Mine Ekinci – Günümüz Köy Okullarından Deneyimler – 12.04.2017

secbiryonetimÖğretmen Ağı Konuşmaları

Köy okulları denince pek çoğumuzun aklına ‘dezavantajlar’, ‘olanaksızlıklar’ geliyor. Peki köy okullarının sunduğu fırsatlardan söz etmek mümkün değil mi? Köy öğretmenleri ve eğitim gönüllülerinin çocuk merkezli, nitelikli bir eğitim kurgusunu mümkün kılmak amacıyla bir araya geldikleri bir girişim olan Köy Okulları Değişim Ağı’nın (KODA) Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan 30’dan fazla köyde 50’yi aşkın köy öğretmeniyle gerçekleştirdiği bire bir mülakatlar ve topladığı ilham verici öğretmen hikayeleri bunun zıttına işaret ediyor. Hatta kentteki okulların köy okullarının yerel bilgisinden öğrenebileceği pek çok öğretiyi ortaya koyuyor. Bu konuşmada, kırsal eğitim alanındaki dünya örnekleri sunulacak; Türkiye’nin farklı köy okullarından edinilen bulgular paylaşılacak ve şu sorulara cevap aranacak:

Türkiye ve dünyadaki köy okullarında ne gibi sorunlarla karşılaşılıyor?

Bu sorunları çözmek için nasıl stratejiler geliştiriliyor?

Köy okullarında nitelikli eğitimi mümkün kılacak ne gibi fırsatlardan söz edebiliriz?

Aralık 2016’da kurulan Köy Okulları Değişim Ağı (KODA) Derneği’nin kurucu başkanı Mine Ekinci, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde tamamladıktan sonra, yüksek lisans eğitimini Harvard Üniversitesi Uluslararası Eğitim Politikaları Bölümü’nde yapmıştır. Kırsalda eğitim, eğitim politikaları, kız çocuklarının eğitimi, eğitime alternatif yaklaşımlar, eğitimde sosyal girişimcilik konuları üzerine çalışmaktadır.